《==== KLIK 2X TUTUP PAPARAN INI Button Close

Vitamin Kesuburan

loading...
Jom kita tengok apakah vitamin yang membantu kesuburan anda...

EPO

Evening Primrose Oil (EPO) merendahkan kolesterol, membantu untuk mengurangkan PMS dan yang paling penting di sini, membantu dalam pengeluaran cecair serviks subur yang berkualiti. EPO adalah asid lemak yang mengandungi gamma linolenik asid (GLA). Ia ditukar kepada bahan seperti hormon yang dipanggil prostaglandin E1 yang mempunyai ciri-ciri anti-radang dan juga boleh bertindak sebagai pencair darah dan saluran darah dilator. Ciri-cirinya yang anti-radang membantu mereka yang mengalami artritis reumatoid

 Jika anda mengalami PMS - ini adalah satu tanda bahawa anda adalah kekurangan ASID LEMAK yang terkandung di dalam EPO. EPO boleh membantu badan untuk mengurangkan gejala PMS.

 EPO membantu badan untuk menghasilkan lebih banyak cecair serviks subur berkualiti juga dikenali sebagai "lendir telur putih pangkal rahim." Ini adalah kerana cecair serviks subur adalah nipis, berair, jelas dan "elastis" berfungsi membantu sperma untuk berenang melalui rahim terus ke dalam tiub fallopio, dan telur. Jika cecair ini kurang, ia boleh menghalang dan / atau menghalang persenyawaan. Dengan meminum banyak air dan pengabilan EPO boleh membantu dalam pengeluaran cecair serviks subur. Ia sangat penting dalam membantu sperma untuk terus hidup sehingga lima hari di dalam tiub fallopio, sekali gus membolehkan persenyawaan berlaku walaupun anda tidak bersama suami dalam tempoh tersebut.

Dos yang perlu diambil adalah 1500mg hingga 3000mg setiap hari.
 
EPO keluaran Shaklee

Vitamin C
Menurut kajian yang dijalankan di University of Sekolah Perubatan Texas di Galveston, vitamin C yang tidak mencukupi dalam diet seharian  boleh membawa kepada pergumpalan sperma. Ini berlaku apabila sel-sel sperma berkumpul dan menghalang perkembangan dan pergerakan sperma. Menurut Dr Earl Dawson MD, Ph.D., profesor bersekutu di U of Texas di Galveston, vitamin C juga membantu perokok untuk meningkatkan jumlah sperma. Asap rokok diserap melalui paru-paru dan memasuki sistem peredaran darah (aliran darah). Apabila toksin masuk aliran darah ia akan bergerak ke arah air mani dan ini boleh membawa kepada kurangnya jumlah sperma yang boleh berfungsi dengan baik. Vitamin C membantu meneutralkan kesan-kesan toksik asap rokok pada sperma. Apabila sperma melekat bersama-sama (keadaan yang dipanggil kromosom), kesuburan akan berkurang. Vitamin C mengurangkan pergumpalan sperma, sekali gus meningkatkan kesuburan lelaki.  Pengambilan yang disyorkan (RDA) untuk vitamin C ialah 60 milligams sehari untuk lelaki dewasa. Menurut Dr Dawson pengambilan 200 hingga 1000 miligram sehari mempunyai kesan yang baik terhadap sperma.

  Wanita perlu mengelakkan dos yang tinggi vitamin C kerana ia boleh mengeringkan cecair serviks, menghalang sperma daripada sampai ke telur. Hadkan jumlah pengambilan vitamin C dan anda boleh teruskan selepas anda didapati hamil.
 

 Vitamin E
Vitamin E penting untuk kesuburan dan pembiakan. Kekurangan vitamin E akan mengakibatkan kehilangan kesuburan pada lelaki. Ia merupakan antioksida di mana memainkan peranan yang penting dalam pengeluaran sperma lelaki. Kekurangan vitamin E boleh menghalang pembentukan sperma,  menyebabkan penurunan dalam pembentukan hormon seks utama dan enzim yang bertanggungjawab untuk pengeluaran sperma. Walaupun potensi tidak terjejas, kesuburan meningkat disebabkan oleh kesan perlindungan pada membran sel sperma. Pengambilan  Vitamin E juga boleh membantu dalam meningkatkan kualiti sperma. Dos: 400 IU setiap hari. Berbincang dengan doktor anda sebelum memulakan Vitamin E, terutamanya jika anda sedang mengambil aspirin atau pencair darah yang lain.

Vitamin E yang lengkap bersama Selenium
 
Selenium
Satu kajian yang dijalankan di Universiti Padua di Itali dan diterbitkan dalam Jurnal Sains menyatakan bahawa diet rendah selenium boleh menjadi punca ketidaksuburan lelaki. Selenium bertindak untuk membantu mencegah pengoksidaan sel sperma, sekali gus membantu dalam mengekalkan integriti sel sperma. Sumber yang baik selenium boleh didapati dalam daging merah, hati, kacang Brazil, badam dan makanan laut. Elaun pemakanan yang disyorkan (RDA) bagi selenium adalah 70 mikrogram / ​​hari untuk lelaki dewasa.

Walau bagaimanapun Vitamin E dari Shaklee telah pun dilengkapi dengan Selenium.
Zink

Ia adalah mineral yang terlibat dalam lebih 200 protein dan enzim penting untuk kesuburan lelaki. Zink terlibat dalam pengaktifan enzim sperma utama, yang akan menyerap ke dalam prostat dengan bantuan testosteron. Kekurangan zink menyebabkan penurunan testosteron, mengecilkan saiz buah zakar dan menghasilkan sperma cacat dan kurang sihat. Pengambilan dos harian 15 miligram, akan membantu memulihkan testosteron dan kesihatan sperma. Ambil zink dengan segelas penuh air.

 
Sumber

0 Response to "Vitamin Kesuburan"

Catat Ulasan