《==== KLIK 2X TUTUP PAPARAN INI Button Close

Pemakanan Buat Pesakit Fibroid

loading...
Rawatan semula jadi bagi pengidap fibroid
 

Biji Rami
Amalan diet, makanan tambahan pemakanan, teknik naturopathic, perubatan, herba dan homeopati yang boleh membantu mengurangkan pertumbuhan fibroid.

 Diet dan fibroid
Apa yang dimakan adalah penting kerana ia boleh membantu mengawal tahap estrogen yang boleh menggalakkan pertumbuhan fibroid. Jika anda memerlukan pembedahan kerana fibroid, maka adalah penting anda memakan makanan yang baik dengan seberapa segera yang anda boleh, walaupun sebelum pembedahan, untuk mencegah fibroid daripada kembali semula selepas ia telah dikeluarkan.Masukkan diet tinggi fitoestrogen dalam makanan anda - alfalfa, semanggi merah, kacang soya, biji rami, kacang kuda. Fitoestrogen boleh membantu mengurangkan estrogen dalaman yang berlebihan dengan melepaskan ikatan estrogen.Makan karbohidrat kompleks dan serat, termasuk buah-buahan dan sayur-sayuran, dan bijian keemasan seperti beras perang, oat dan gandum kisar.

 * Beli makanan organik seboleh mungkin
* Kurangkan pengambilan lemak tepu.
* Minum dua liter air yang ditapis setiap hari.

* Elakkan tambahan, pengawet dan bahan kimia seperti pemanis tiruan.

* Kurangkan pengambilan kafein dan alkohol.

* Elakkan gula dan gula tersembunyi dalam makanan.

 Daun Semanggi
Elakkan minum teh hitam dengan makanan anda kerana ini boleh menghalang penyerapan zat besi dari makanan anda. Begitu juga, fosfat, yang terdapat dalam minuman bergas, akan menghalang besi yang diserap oleh badan. Teh herba dan jus buah-buahan denda.Kurangkan pengambilan daging merah dan produk tenusu. Ini mengandungi asid arakidonik yang menambah teruk sakit dan radang, meningkatkan aliran darah, dan mengurangkan pembekuan darah.Masukkan asid lemak yang penting dalam diet anda - makanlah kekacang, bijian, sesetengah minyak (biji rami) dan ikan berminyak (termasuk ikan kembung, mullet dan salmon).

 Makanan tambahan untuk fibroid

 Besi mungkin diperlukan jika banyak pendarahan berlaku dan tahap zat besi anda adalah rendah. Pengambilan tambahan besi yang tidak menentu boleh mengganggu pengambilan zink. Besi perlu diambil dengan vitamin C dan jauh daripada teh, kalsium, zink, dan beberapa herba (seperti chamomile, halba, susu thistle, bunga kapur, pudina, rosemary dan vervian).
Zink adalah baik untuk keseimbangan hormon dan pembaikan tisu.

 Kalsium dan magnesium adalah berkesan untuk kekejangan, kesakitan dan ketidakselesaan otot.Vitamin C dan bioflavonoids membantu menguatkan kapilari dan mengurangkan pendarahan, dan juga membantu dalam penyerapan besi
Kekurangan vitamin A telah dikenalpasti pada wanita yang mengalami pendarahan yang banyak. Satu kajian menunjukkan bahawa 92% daripada wanita yang mengambil tambahan vitamin A mendapati bahawa pendarahan berat mereka sama ada sembuh atau berkurangan.

 Vitamin B yang sangat penting untuk fibroid. Ia diperlukan oleh hati untuk menukar estrogen yang berlebihan ke dalam bentuk yang lemah dan kurang bahaya. Vitamin B seperti B6 penting dalam laluan anti-keradangan semulajadi dalam badan kita. B6 juga dapat membantu mengurangkan pembekuan darah yang tidak normal.Minyak Omega 3 membantu mengurangkan keradangan dan kesakitan, dan mengawal pendarahan ketika datang bulan
 
 
 
 

0 Response to "Pemakanan Buat Pesakit Fibroid"

Catat Ulasan