《==== KLIK 2X TUTUP PAPARAN INI Button Close

Realiti Kehidupan Pahit Yang Harus Dihadapi Gadis Yakuza

loading...

Mendengar sahaja nama yakuza, mungkin sudah tidak perlu diperkenalkan lagi. Yakuza adalah satu kumpulan mafia berasal dari Jepun yang terkenal dengan keganasan.
Mungkin selama ini anda fikir yakuza cuma dianggotai oleh lelaki sahaja. Namun, sebenarnya mereka juga ada ramai anggota wanita. Biasanya wanita mempunyai hubungan khusus dengan lelaki yakuza, samada suami atau ayahnya.
Dikatakan, isteri Yakuza masih mungkin boleh terlepas dari urusan pekerjaan gangster suaminya. Tidak bagi anak, yang biasanya akan ikut jejak orang tuanya. Jadi, gadis-gadis yakuza harus terbiasa menghadapi kekerasan hidup sebagai seorang yakuza.
Sudah namanya anak kepada gangster, pasti mempunyai keunikan khusus yang menandakan diri mereka adalah anak yakuza. Gadis-gadis kumpulan mafia ini semuanya sangat cantik. Tahap kecantikan boleh bersaing dengan model kelas dunia! Tapi bila melihat tubuh mereka. Dijamin anda akan mengigil terkencing dalam seluar.
Gadis yakuza paling terkenal bernama Shoko Tendo. Doi adalah seorang puteri dari ketua yakuza. Doi menceritakan kehidupan kelamnya sebagai sebahagian dari organisasi mafia besar Jepun dalam sebuah buku berjudul “Yakuza Moon: Memoirs of Gangster’s Daughter”.
Di dalam buku itu, Shoko Tendo menceritakan kisahnya yang berurusan dengan dadah dan pembunuhan sejak remaja lagi, dan pernah menjadi mangsa gangguan seksual.
Di bawah ini juga beberapa foto gadis-gadis yakuza yang lain.
Wajah dan tatumu mengalihkan duniaku
Gadis yakuza biasanya bertatu di seluruh tubuhnya
Motif tatu berbeza-beza
Namun, gambar tatu pasti berkaitan dengan budaya Jepun. Tatu sangat cantik, tapi jika tubuh badan penuh tatu sebegini, tiada lelaki berani nak mendekati.
Cantik namun menakutkan
Gadis yakuza wajib memperhatikan penampilan fizikal. Kerana mereka merupakan ‘maskot’ kumpulan gangster terkenal di dunia. Jadi, gadis yakuza semua cantik-cantik, namun tetap menakutkan.
Harus rela kulit mulus “dirosakkan”
Gadis yakuza harus kuat. Bayangkan mereka harus menahan rasa sakit ketika seluruh tubuh ditatu! Tatu bukan tatu biasa, semua corak tatu gadis yakuza adalah rumit, sehingga kulit mereka merah dan penuh bekas luka.
Mandi tak perlu berbaju
Gadis yakuza tidak perlu malu untuk mandi di tempat umum, kerana seluruh badan mereka telah ditutupi oleh ‘baju khusus’ a.k.a tatu mereka.
Sekilas pandang macam pakai kain batik
Dalam legenda China, tatu naga ini melambangkan pelindung puteri. Mungkin ini salah satu sebab mengapa gadis ini memilih tatu naga di tubuhnya.
Tubuh adalah kanvas terbaik
Oleh itu, mereka juga rela kulit badan dijadikan “kanvas gambar”
Hidup ini tak mudah, jangan lupa berkelah
Walaupun ganas, gadis yakuza juga boleh ‘refreshing’. Ketika penat menjalani kekerasan hidup, gadis yakuza biasanya dilihat berkelah ke pantai atau ke tempat pelancongan lain. Kerana tatu di tubuh mereka sangat ketara, biasanya gadis yakuza bakal menjadi perhatian.
Gadis yakuza tidak kenal ayat “manja” atau “cia cia cia”
Nak bermanja? Dari remaja saja sudah berurusan dengan dunia berbahaya yang penuh berdarah dan ubat-ubat terlarang.
Budaya tatu seluruh tubuh sejak dari zaman dulu lagi
Dan yang terakhir sekali…
Walaupun ganas, gadis yakuza tetap ada sifat keibuan, okay!
Yakuza tetap manusia. Jadi gadis yakuza juga ada hati nurani dan sifat keibuan, apatahlagi ketika mereka sudah ada anak. Walaupun penampilan mereka tidak seperti ibu-ibu pada umumnya, namun mereka juga akan tetap menjaga dan merawat anaknya dengan sepenuh hati.
Gadis yakuza mahir guna senjata
Pistol dan katana bukan lagi asing bagi gadis yakuza. Jadi, jangan main-main terhadap mereka. Hati-hati nanti dicucuk pedang!