《==== KLIK 2X TUTUP PAPARAN INI Button Close

Kenapa Kita Abaikan Kesihatan?

loading...
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Saya pasti masih ramai yang tidak menitikberatkan kesihatan sebagai keutamaan dalam hidup. Ya, saya dulu pon begitu sehinggakan nak beli suplemen untuk diri sendiri pon saya kedekut. Saya cakap mahal, sayang nak keluarkan duit untuk itu semua. Tapi setakan nak beli baju, kasut, handbag yang harga beratus-ratus saya boleh cakap murah....Haaaa...bayangkan, macam takde harga nilai diri pon saya ni. Kesihatan diabaikan, bergaya dilebihkan. Camne tu??...Mak saya pengamal suplemen tegar, macamana takde duit pon, kesihatan diri dia tak abaikan. Sanggup utamakan suplemen dulu sebelum dia fikir nak beli benda lain. Sampailah satu hari mak saya cakap, kita kerja kuat-kkat ape lah salahnya kita beli ubat(suplemen) untuk diri sendri. Ni keje bagai nak rak, kesihatan tak jaga. Dari situ saya terfikir, ade betulnya apa yang mak saya cakap. Sejak dari itu, saya pon sentiasa mengamalkan jamu untuk kesihatan diri, sehinggalah satu hari saya berjumpa dengan kawan baik saya yang buat bisnes shaklee ni. Bila saya tengok, produk ni sagat bagus. So saya bertukar kepada produk shaklee....Betul tekaan saya, produk ni sangat bagus.

Apa yang saya nak tekankan kat sini, walaupun bukan jenama shaklee, tetapi...adakah anda fikir, berbaloikah pengorbanan anda selama ini tanpa menjaga kesihatan?...Kenapa perlu labur wang anda demi kepentingan yang lain sedangkan diri sendiri sudah makin tidak berdaya?...Janganlah abaikan kesihatan yang dianugerahkan oleh Allah kepada kita kerana kesihatan itu adalah nikmat hidup, kalau kesihatan tergugat apa lagi nikmat yang kita rasa?...tentunya hilang sekelip mata. Lebih baik mencegah dari merawat...

Salam sayang dari saya :